1.png 

Har du hørt ordet ’kunderejse’ en million gange, og er du stadig lidt forvirret omkring hvad det betyder, og hvorfor det er vigtigt for dig? Her er en forklaring på hvad en kunderejse er, hvad man får ud af at arbejde med kunderejsen, og hvad det kræver af ressourcer.

Hvad er en kunderejse?

En kunderejse er helt enkelt forklaret de steps og touchpoints dine kunder går igennem før, under og efter de bliver kunde i din virksomhed. En kunderejser kortlægger alle dine kunders oplevelser og følelser fra start til slut. 

Hvad kan du bruge kunderejsen til?

Kunderejsen bruges til at forstå dine kunders adfærd bedre, og med de indsigter i hånden, optimere din forretning efter deres behov. At kortlægge dine kunders rejse skaber således overblik over de problemstillinger dine kunderne møder på vejen til købet i din webshop.

Denne indsigt hjælper dig til, at kunne fokusere på hvad du kan gøre for at forbedre kundernes oplevelser og skabe flere gennemførte salg. Det handler altså om at skabe en samlet oplevelse som kunderne huske, og som gør at de kommer tilbage.

Igennem kunderejsen kan du altså identificerer hvor dine kunder oplever problemer, og dermed sørge for at have fokus på kundens behov, når du vælger dine indsatsområder.

Hvad kræver det at udarbejde en kunderejsen?

At arbejde med at kortlægge dine kunders rejse er et omfattende arbejde, som kræver en del ressourcer. At arbejde med kunderejser er dog en process som aldrig slutter, og som kræver at man arbejder og optimerer kontinuerligt, for at få mest muligt ud af det.

Værktøjer man kan bruge for at kortlægge sine kunders rejse:

  • Interview med eksisterende kunder
  • Analyse af data om besøgsadfærd i webshoppen

Vil du vide mere om kunderejser og hvordan du aktivt arbejder med dem? 

- Så kan du se vores webinar med IMPACT her.

Hør webinaret her

Maria Pedersen

Maria Pedersen

Maria Pedersen arbejdede med online Marketing i DIBS Payment Services.

Kommentarer