Mænd vs. kvinder – sådan handler vi online


Den danske e-handel når i 2017 nye højder med en omsætning på intet mindre end 83.8 milliarder kroner. Det er en stigning på 19% sammenlignet med 2016, og ser man 5 år tilbage er det en tilvækst på hele 78%. Tendensen er ikke til at tage fejl af, og ser man på de forskellige aldersgrupper er der heller ingen tvivl – de fleste danskere handler på nettet. 

Sådan ser nettets storforbruger ud – Mød Mr. Big Spender.

Vil du gerne tiltrække storforbrugere til din webshop og konvertere ham til kunde? Så kræver det, at du ved hvem storforbrugeren er og hvordan hans online forbrugeradfærd ser ud. For selvom mange nok tror, at vi snakker om kvinder der shopper tonsvis af sko, så er det faktisk en mand som bruger flest penge på e-handel. 

Danskerne handler mobilt - hvad betyder det for din webshop?

Den mobile e-handel nærmer sig 50%, og forbrugernes krav til webshops stiger kontinuerligt. Det er ikke længere kun de unge som benytter sig af mobilen når de handler, også de ældre segmenter er kommet på banen og i 2016 så vi den største stigning i mobil e-handel blandt de 55-65 årige – en stigning på ikke mindre end 10%.

3 ting du skal vide om de danske online-forbrugere

Det kan være fristende at kigge på nye markeder for at øge omsætningen i din webshop, men har du egentlig fået nok ud af det danske marked? For at optimere din omsætning, er det vigtigt at du forstår forbrugerne på det marked du befinde dig på. Det danske online-marked består af ikke mindre end 89% af de 15-74 årige, og omsætningen i markedet stiger med høj fartHer kommer 3 vigtige fakta, som måske kan hjælpe din omsætning til at stige.