5 tips til at gøre din webshop klar til Black Friday

Traditionen med Black Friday bliver stadigt større og mere omfattende i Danmark og i år falder datoen d. 23. november. Danskerne elsker at jage de gode tilbud på nettet og det er derfor en god mulighed for at få masser af kunder i din webshop.

I DIBS følger vi hvert år udviklingen på denne dag (så husk at følge med her på bloggen!) og vi ser altid betydelige stigninger i antallet af online transaktioner – og vi ved fra vores rapport Dansk e-handel 2018, at danskernes onlineforbrug i år når helt op på 133,5 milliarder kroner. Vi forventer med andre ord, at se noget af en online-købsfest på denne dag!

Sådan finder du de mest værdifulde SEO-søgeord ud fra dine Adwords-data

Der er ingen tvivl om, at organisk trafik fra Google er mange penge værd for de fleste webshops.

Har du f.eks. en børnetøjsbutik og ligger nr. 1 på søgeordet Børnetøj, så kan du forvente at få 25% af de 6.900 månedlige søgninger. Med en konverteringsrate på 2% og en gennemsnitsordre på 500 kr., så vil det søgeord alene generere en årlig omsætning på +200.000 kr.

Prøv selv med samme metode at lave en kalkule for de store søgeord i din branche, og du vil få en forståelse for, hvor meget du kan omsætte for med en topplacering i Google.


Influencers kan skabe værdi til din webshop

Noget af det hotteste indenfor salg og markedsføring i øjeblikket er: Influencer marketing.

Definition på influcencer marketing:

Influencer marketing er et virkemiddel, hvor virksomheder og brands bruger personer fra de sociale medier til at sælge og markedsføre produkter og services til influencernes følgere. 

5 tips om Google AdWords til webshops

De fleste danske webshops har efterhånden fundet ud af, at høje placeringer i Google er ensbetydende med mange besøgende. Men hvad skal man satse på for at opnå disse høje og ofte eftertragtede søgeordspositioner?

Skal man først satse på SEO eller AdWords? Det spørgsmål støder vi ofte på i Jaskov Consult ApS, når vi er ude og rådgive kunder. Svaret er, at det kommer an på mange ting, og man derfor ikke kan give et enslydende svar til alle. Dog vil jeg forsøge at komme et svar nærmere.

1: Hvad kommer først - AdWords eller SEO?

Et spørgsmål vi ofte støder på, når vi er ude og rådgive virksomheder.

Hvad kendetegner værdifuldt indhold?

 

“Fokusér på skabelsen af det værdifulde indhold” er en frase, der hyppigt ytres i markedsførings- og kommunikationsbranchen. Der dykkes dog for sjældent ned i, hvordan man skaber det værdifulde indhold; dette vil jeg derfor forsøge at give et bud på i dette indlæg.

Sådan skaber du en personlige relation til dine kunder online

Som selvstændig ved du, at det er afgørende med den personlige relation til kunden.  I en fysisk butik er det rimelig ligetil at opbygge den personlige kontakt. Du kan hjælpe kunderne med at finde den rigtige vare og tage en lille snak, imens du gør det.

5 simple SEO råd til nystartede webshops

SEO kan måske virke som en rigtig svær disciplin og mange mindre webshops springer derfor søgeordsoptimering over. Det er dog ikke nogen god idé, da det er vigtigt at kunderne kan finde din webshop. Uden gæster i butikken får man ikke nogen omsætning, og SEO er faktisk et rigtig godt sted at ligge sine kræfter. Dennis Stammerjohan er SEO konsultent og Teamleder hos Waimea Digital. Han har igennem tiden rådgivet mange webshops – større, som nystartede. Han ser generelt 5 typiske simple SEO mæssige mangler, som han mener alle vil kunne optimere.

Sådan gør du din startup klar til vækst

Rigtig mange startups klarer sig desværre ikke igennem de indledende levemåneder eller år. De brænder ud grundet manglende finansiering, forkert strategi, et utilstrækkeligt team, dårlig timing og en række andre forhold.

Marketinglingo for e-handlere

SoMe, SEO, CTA - Googler du også i smug forkortelser og ord, som du føler at du burde kende? Vi har samlet en lille ordbord, som hjælper dig med at forstå nogle af de marketingord, som du oftest støder på i hverdagen.

Sådan laver du markedsføring for 0 kr.

Har du fået en god idé og måske allerede lavet et budget og en forretningsplan? Har du svært ved at finde penge til markedsføringen af din webshop og dine produkter?