Slut med at opkræve betalingsgebyrer

Pr. 1. januar 2018 er det ikke længere tilladt at surcharge på kort udstedt inden for EU, medmindre der er tale om firmakort, American Express eller Diners. Lovgivningen er en del af PSD2 Direktivet (Revised Payment Service Directive), som blev besluttet tilbage i 2015, men som for alvor træder i kraft i starten af 2018.

Tjekliste til valg af betalingsløsning

Når du skal sælge dine varer på nettet, har du brug for en betalingsløsning, som hjælper dig med at modtage betalinger, og håndtere følsomme informationer som f.eks. kortinformation. Der findes flere forskellige løsninger og udbydere du kan vælge imellem, og selvom forskellene kan være svære at få øje på, kan det godt betale sig at vælge sin leverandør med omhu.

Hvad koster det at starte en webshop?

Overvejer du at starte e-handel? Det synes vi lyder rigtig spændende, og vi håber, at vi kan gøre dig klogere på, hvad det kræver. Inden du for alvor går i gang med at lave din webshop, er det dog vigtigt at have styr på, hvilke omkostninger du skal have tænkt ind i dit budget.

Mænd vs. kvinder – sådan handler vi online


Den danske e-handel når i 2017 nye højder med en omsætning på intet mindre end 83.8 milliarder kroner. Det er en stigning på 19% sammenlignet med 2016, og ser man 5 år tilbage er det en tilvækst på hele 78%. Tendensen er ikke til at tage fejl af, og ser man på de forskellige aldersgrupper er der heller ingen tvivl – de fleste danskere handler på nettet. 

Sådan ser nettets storforbruger ud – Mød Mr. Big Spender.

Vil du gerne tiltrække storforbrugere til din webshop og konvertere ham til kunde? Så kræver det, at du ved hvem storforbrugeren er og hvordan hans online forbrugeradfærd ser ud. For selvom mange nok tror, at vi snakker om kvinder der shopper tonsvis af sko, så er det faktisk en mand som bruger flest penge på e-handel. 

Sådan bruger du kundefeedback til at optimere din webshop

Feedback fra kunder, både negativ og positiv, kan aktivt udnyttes til at optimere oplevelsen for nye kunder. Negative udtalelser kan informere dig om, hvilke vækstpunkter der er ved din virksomhed. Positive udtalelser kan ligeledes være givende, da de kan bruges i optimeringssammenhænge.  Her giver Uffe Nielsen, fra Finans-Avisen, dig gode råd til, hvordan du kan bruge din kundefeeback aktivt.

3 ting du skal overveje, før du flytter din fysiske butik online

Det handler om at have det rette perspektiv på projektet, når du skal flytte din fysiske butik over på internettet.  Der ligger nemlig en masse spændende muligheder i at gå online med din butik, og du får mest muligt ud af dem, hvis du er afklaret omkring, hvordan det hele skal gribes an.

10 tips til en vellykket Black Friday

Black Friday er efterhånden en fast tradition både offline og online. Men hvor stammer dagen fra, og hvordan kan du udnytte den store shoppedag i din webshop? Hvad skal der til for, at du får en bid af den øgede omsætning i år? Det fortæller vi dig meget mere om her.

En webshop blev en nødvendighed for tøjdesigner Johanne Rubinstein

Johanne Rubinstein havde både en idé og faktisk også en fysisk butik, da hun i 2016 besluttede sig for at åbne en webshop

5 simple SEO råd til nystartede webshops

SEO kan måske virke som en rigtig svær disciplin og mange mindre webshops springer derfor søgeordsoptimering over. Det er dog ikke nogen god idé, da det er vigtigt at kunderne kan finde din webshop. Uden gæster i butikken får man ikke nogen omsætning, og SEO er faktisk et rigtig godt sted at ligge sine kræfter. Dennis Stammerjohan er SEO konsultent og Teamleder hos Waimea Digital. Han har igennem tiden rådgivet mange webshops – større, som nystartede. Han ser generelt 5 typiske simple SEO mæssige mangler, som han mener alle vil kunne optimere.