dansk-ehandel-boomer

I de 20 år hvor DIBS, en del af Nets, har leveret betalingsløsninger til den nordiske e-handel, er udviklingen kun gået en vej – op. Faktisk er danskernes digitale indkøb vokset i en sådan grad, at mens det tog 15 år at runde den første milliard transaktioner, har springet fra 2 til 3 milliarder taget under 2½ år.

Vil man vide, hvordan den nordiske e-handel har flyttet sig gennem årene, behøver man næsten kun kaste et blik på udviklingen i transaktioner her hos DIBS, hvor vi står for alle online betalingsløsninger i Nets.

DIBS kan i april måned notere, at siden stiftelsen i 1998 har vi håndteret i alt tre milliarder transaktioner for danske og nordiske webshops. Med til historien hører også, at mens det tog 15 år at nå den første milliard transaktioner i 2013, og yderligere 3 år at nå de 2 milliarder, så er de 3 milliarder transaktioner ”kommet i hus” i imponerende fart!

– 2 år og 4 måneder skulle det tage os at vokse fra 2 til 3 milliarder transaktioner. Det kan vi roligt være stolte af, lyder det fra Henriette Høyer, salgsdirektør i DIBS, som dog ikke lægger skjul på, at væksten skal ses i lyset af en stærk vækst inden for e-handelen generelt.

– Kigger vi på tallene, så vokser dansk e-handel i snit omkring 20 procent årligt og det kan mærkes. Med 20 år på bagen har vi kunnet mærke, hvordan den vækst er kommet støt og i de senere år virkelig har taget fart. Sidste år brugte danskerne 133,5 milliarder kroner på onlinehandel. Samtidig var vi de første til at åbne for Dankort-betalinger på nettet, så gennem tiden har vi været med til at forme e-handlen, siger hun.

 

dibs-mongoscreenshot

Ny teknologi gør onlinekøb nemmere

Øgede krav og forventninger fra forbrugerne betyder, at vi i DIBS fokuserer på at gøre online betaling så smidig som muligt for forbrugerne. Blandt andet derfor har vi lanceret betalingsløsningen Easy, som letter købsoplevelsen for kunden.

– Hvis du er en tilbagevendende kunde, så husker DIBS Easy dine oplysninger fra sidst. På den måde slipper du for at taste de samme oplysninger igen og igen. Løsningen er ikke kun populær hos forbrugerne, fordi den er nem, men også hos webshop-ejerne. Vi lancerede Easy for 1½ år siden og har allerede rundet 1.000 webshops på løsningen og forventer en stor vækst i år, forklarer Henriette Høyer.

Læs mere om Easy
Tanja Oda Sørensen

Tanja Oda Sørensen

Tanja er Marketing Manager og blogger om tendenser og gode tips til webshops, online marketing, online betaling og generelt om e-handel.

Kommentarer