googleadwordsoganalytics

Er du også ved at fare vild i junglen af folk, der tilbyder sin hjælp til større synlighed og mere salg via Google? Eller måske har du allerede nogen til at varetage dine Google Ads, men du er i tvivl om, om du har valgt den bedste løsning? Så læs med her.

Små illustrationer-1

Hos Green.Click har vi nemlig mange års erfaring med at hjælpe virksomheder med at skabe resultater - blandt andet på Google. Vi har derfor set lidt af hvert, og jeg vil gerne give et par bud på, hvad der kunne være den bedste løsning for lige netop din virksomhed.

Du kan hente en grundig guide til at vælge den bedste Google Ads samarbejdspartner lige her - og til de travle har jeg lavet en kort opsummering over de forskellige muligheder nedenfor.

For selvom vi er et marketing bureau, vil vi ikke nødvendigvis anbefale alle at vælge os.

ebog-Bedste Google Ads SamarbejdspartnerGoogle Ads specialist in house

Når du vil ansætte en specialist in house, skal du først og fremmest overveje, om du har brug for en erfaren specialist, eller om du har ressourcer til selv at uddanne personen. Fordelen ved at ansætte en Google Ads specialist er, at vedkommende har mulighed for at få en stor indsigt i virksomheden. Det kræver dog, at dit budget er stort nok til at varetage den lønudgift, der følger med - samt du går glip af den ekspertise, der kan være ved at vælge et bureau.

Det behøver heller ikke at være en specialist, der er ansat på fuldtid. Hvis du ejer en mindre virksomhed og har et mindre budget, kan det være en fordel for dig at kigge efter en studentermedhjælper.

Små illustrationer-artboards-2Samarbejde med ekstern Google Ads partner

Der er også en anden mulighed - nemlig at hyre hjælp udefra. Det er en populær løsning, som flere og flere virksomheder vælger. Fordelen ved at få hjælp af en ekstern Google Ads partner er, at du får frigivet tid og kan overlade din annoncering til eksperter.

Der er flere muligheder for at samarbejde med eksterne Google Ads partnere. Du har sikkert allerede opdaget, at der både findes enkeltmandsvirksomheder, mindre bureauer og større bureauer. Det handler derfor om at finde den partner, der matcher din virksomheds behov og ambitioner.

Små illustrationer-artboards-3Der er nemlig fordele ved både Google Ads bureauet og ved enkeltmandsvirksomheden. Så vi har listet nogle af fordelene her:

Fordele ved en enmandshær

  • Du har kun én kontaktperson
  • Han/hun har få andre kunder
  • Det er ofte en billigere løsning

Fordele ved et bureau

  • Der er flere øjne på din annoncering
  • Bureauet har større erfaring og adgang til flere værktøjer
  • Bureauet har tid til at holde sig opdateret på den nyeste viden

Så hvad skal du egentlig vælge? Det afhænger helt af dit budget og ambitionsniveau. Og vil du læse mere om, hvordan du vælger det Google Ads bureau, der er bedst for din virksomhed, kan du tage et gratis AdCheck og høre mere om mulighederne her.

Tak fordi du læste med.

Tilmeld DIBS-nyhedsbrev
Gæsteblogger: Lars Lynge

Gæsteblogger: Lars Lynge

Lars er Head of Sales i marketingbureauet Green.Click, der rådgiver virksomheder i online markedsføring som Google Ads, SEO og sociale medier.

Kommentarer