Betalingsmetoder i webshops – her er de mest populære i 2019

Har du en webshop er det selvfølgelig vigtigt at give dine kunder en god købsoplevelse og det gør du bl.a. ved at tilbyde de betalingsmetoder som forbrugerne forventer og som de foretrækker at betale med, når de handler på nettet.

Online betalinger er i rivende udvikling og hvert år kommer nye betalingsmetoder til, men betalingskort sidder stadigvæk tungt på tronen. I rapporten Dansk e-handel 2019 har vi interviewet 7.000 nordiske onlineforbrugere og spurgt ind til deres købsvaner.

Gør din webshop klar til Black Friday – 5 råd til en god købsoplevelse

Den 29. november er det Black Friday og det er derfor på høje tid at få kørt din webshop i stilling til årets største handelsdag. Vi har derfor samlet nogle råd til din webshop, der kan være med til at få flere køb igennem, når danskerne skal på udkig efter gode tilbud.

Dansk detailhandel vækster på nettet

Danskerne flytter stadigt mere af deres forbrug fra fysiske forretninger til internettet og i 2019 er det samlede onlineforbrug estimeret til at runde 140 milliarder kroner. (Kilde: Dansk e-handel 2019).

Ny rekord i dansk e-handel: Vi køber for 140,7 mia. kroner i 2019

Den årlige e-handelsrapport er udkommet og igen i år ser vi en vækst i den danske onlinehandel. Helt præcist er forbruget steget med 5,4 procent siden sidste år, så det samlede danske onlineforbrug lander på hele 140,7 mia. kroner.

DIBS runder 3 milliarder transaktioner på rekordtid: Danskernes digitale indkøb har vokseværk


I de 20 år hvor DIBS, en del af Nets, har leveret betalingsløsninger til den nordiske e-handel, er udviklingen kun gået en vej – op.

Mød nettets storforbruger: Mr. Big Spender 2018

Vi har lavet en undersøgelse af danskernes online forbrugsvaner og er dykket ned i tallene for at finde ud af, hvordan internettets storforbruger ser ud. Find ud af, hvad der kendetegner en rigtig webshop-ekstravagancer anno 2018 - og ikke mindst, hvordan du tiltrækker denne type kunder som vi i vores rapport Dansk e-handel 2018 har døbt: Mr. Big Spender.

Internettets Mr. Big Spender 2018

Når vi kigger på, hvilke danskere der bruger flest penge på nettet, så er det først og fremmest mændene. Den gennemsnitlige mand bruger 2.816 kr. om måneden på nettet, hvor Mr. Big Spender er med til at trække det gennemsnit op, da han spenderer hele 12.290 kr. om måneden.

Sådan handler mænd og kvinder på nettet

Når vi ser på online-forbrugerne anno 2018, er nøgleordet helt sikkert bekvemmelighed. Danskerne er særligt motiveret af at spare tid og penge og derfor elsker de at shoppe på nettet i overskuelige webshops, hvor de hurtigt kan sammenligne priser.

I vores rapport Dansk e-handel 2018 har vi undersøgt, hvordan mænd og kvinder handler på nettet, for selvom de mandlige og kvindelige forbrugere på mange punkter er ens, har de stadig hver deres præferencer.

Derfor handler danskerne i udenlandske webshops (og hvad du skal gøre for at konkurrere med dem)

49% af danskerne handler fra udenlandske webshops. Sådan har det været i de seneste år. For dig, der driver en online forretning er der derfor meget at vinde, ved at sætte dig ind i, hvorfor forbrugerne handler – og ikke handler – i udenlandske shops. Det kigger vi nærmere på i dette blogindlæg, hvor vi tager udgangspunkt i data fra DIBS’ rapport Dansk e-handel 2018.

Opdatering d. 16. sep. 2019: Vi har udgivet en ny rapport. Download Dansk e-handel 2019 her.

Der er flere mænd end kvinder, der shopper i udenlandske webshops. Over halvdelen af danske mænd har shoppet i en udenlandsk webshop inden for de sidste 3 måneder – helt præcist 55%, hvor det kun er 43% af kvinderne.

5 tips til at gøre din webshop klar til Black Friday

Traditionen med Black Friday bliver stadigt større og mere omfattende i Danmark og i år falder datoen d. 23. november. Danskerne elsker at jage de gode tilbud på nettet og det er derfor en god mulighed for at få masser af kunder i din webshop.

I DIBS følger vi hvert år udviklingen på denne dag (så husk at følge med her på bloggen!) og vi ser altid betydelige stigninger i antallet af online transaktioner – og vi ved fra vores rapport Dansk e-handel 2018, at danskernes onlineforbrug i år når helt op på 133,5 milliarder kroner. Vi forventer med andre ord, at se noget af en online-købsfest på denne dag!

Mænd vs. kvinder – sådan handler vi online


Den danske e-handel når i 2017 nye højder med en omsætning på intet mindre end 83.8 milliarder kroner. Det er en stigning på 19% sammenlignet med 2016, og ser man 5 år tilbage er det en tilvækst på hele 78%. Tendensen er ikke til at tage fejl af, og ser man på de forskellige aldersgrupper er der heller ingen tvivl – de fleste danskere handler på nettet.