Betalingsmetoder i webshops – her er de mest populære i 2019

Har du en webshop er det selvfølgelig vigtigt at give dine kunder en god købsoplevelse og det gør du bl.a. ved at tilbyde de betalingsmetoder som forbrugerne forventer og som de foretrækker at betale med, når de handler på nettet.

Online betalinger er i rivende udvikling og hvert år kommer nye betalingsmetoder til, men betalingskort sidder stadigvæk tungt på tronen. I rapporten Dansk e-handel 2019 har vi interviewet 7.000 nordiske onlineforbrugere og spurgt ind til deres købsvaner.

Gør din webshop klar til Black Friday – 5 råd til en god købsoplevelse

Den 29. november er det Black Friday og det er derfor på høje tid at få kørt din webshop i stilling til årets største handelsdag. Vi har derfor samlet nogle råd til din webshop, der kan være med til at få flere køb igennem, når danskerne skal på udkig efter gode tilbud.

Betalingsmetoder i webshops - hvilke er de mest populære i 2018?

Hvilke betalingsmetoder skal du tilbyde dine kunder i din webshop? Det er vigtigt, at betalingsmetoderne lever op til dine kunders forventninger, så du får flere køb igennem. En af de mest almindelige årsager til, at kunderne springer fra et køb i sidste øjeblik, er nemlig, at de ikke kan finde den betalingsmetode, de foretrækker.

I DIBS laver vi hvert år en rapport over dansk e-handel,

Influencers kan skabe værdi til din webshop

Noget af det hotteste indenfor salg og markedsføring i øjeblikket er: Influencer marketing.

Definition på influcencer marketing:

Influencer marketing er et virkemiddel, hvor virksomheder og brands bruger personer fra de sociale medier til at sælge og markedsføre produkter og services til influencernes følgere. 

Tjekliste: Er din webshop troværdig?

Danskerne elsker at shoppe på nettet! Faktisk så meget, at dansk e-handel omsatte for det uhyre 83,8 milliarder danske kroner i 2017. Det er en stigning på 19% sammenlignet med året før og hvis vi sammenligner med tallene fra 2013, er det en stigning på hele 78%! (Kilde: Den danske e-handelsrapport 2017).

I takt med at flere forbrugere shopper på nettet, kommer der også flere falske webshops og større konkurrence blandt de rigtige webshops. Det er derfor alfa omega, at din webshop er troværdig og er nem at bruge, så kunden ikke klikker væk med det samme.

3 gode råd til at øge konverteringen med et betalingsflow

Som betalingsleverandør gennem 20 år, har vi i DIBS samlet en masse god viden og erfaring med online betaling. Webshops vil gerne have flere kunder igennem butikken og forbrugerne vil gerne have et enkelt og hurtigt købsflow. Så hvordan kan du give dine kunder en bedre købsoplevelse, samtidig med at du øger din konvertering? Det er faktisk to sider af samme sag, og kan gøres ganske enkelt. Her får du tre råd, som tilsammen kan opfylde både dine og forbrugernes ønsker.

Tjekliste til valg af betalingsløsning

Når du skal sælge dine varer på nettet, har du brug for en betalingsløsning, som hjælper dig med at modtage betalinger, og håndtere følsomme informationer som f.eks. kortinformation. Der findes flere forskellige løsninger og udbydere du kan vælge imellem, og selvom forskellene kan være svære at få øje på, kan det godt betale sig at vælge sin leverandør med omhu.

10 tips til en vellykket Black Friday

Black Friday er efterhånden en fast tradition både offline og online. Men hvor stammer dagen fra, og hvordan kan du udnytte den store shoppedag i din webshop? Hvad skal der til for, at du får en bid af den øgede omsætning i år? Det fortæller vi dig meget mere om her.

Rejsebranchens mest oversete vækstmulighed

Har du læst vores e-handelsrapport de seneste år, eller arbejder du selv i rejsebranchen, er det tydeligt, at der de seneste år er sket en udvikling, i måden danskerne køber og ”bruger” rejser på. Ser vi bare nogle år tilbage, kan mange sikkert huske at have købt charterrejser til de græske øer, men efterhånden som rejsebranchen har udviklet sig, er det blevet mere og mere normalt at ville skræddersy sin egen rejse – og endda have flere destinationer undervejs.

Sælg mere på nettet

For et par uger siden havde vi det privilegium at få Mercedes Karacsony fra E37 på besøg på vores kontor i Stockholm. Mercedes og E37 har flere års erfaring med at hjælpe webshops med e-handel, design, strategiske spørgsmål og digital markedsføring.