Hvordan vælger du den bedste Google Ads samarbejdspartner?

Er du også ved at fare vild i junglen af folk, der tilbyder sin hjælp til større synlighed og mere salg via Google? Eller måske har du allerede nogen til at varetage dine Google Ads, men du er i tvivl om, om du har valgt den bedste løsning? Så læs med her.

Nyt samarbejde med Green.Click

I DIBS har vi teamet op med online marketing‑eksperterne fra Green.Click. Da både Green.Click og DIBS arbejder med webshop‑kunder som vi gerne vil hjælpe med at få online succes, har vi valgt at indgå et samarbejde, der kommer vores kunder til gode.

5 konkrete content marketing-tips til webshopsejere


Som webshopejer skal du altid være klar på aftrækkeren, og du skal helst trække din seksløber hurtigere end Lucky Lukes skygge, hvis du hele tiden vil være foran konkurrenterne. Du kan ikke hvile på laurbærrene, og med det mener jeg, at din markedsføring altid skal være up to date. Alle tal viser, at vi danskere handler på nettet som aldrig før, og vi køber alt fra rejser og elektronik til dagligvarer og forsikringer. Så tag en dyb indånding, og dyk ned i disse fem konkrete content marketing-tips, som du kan implementere på din webshop – allerede fra dag 1.

Guide til affiliate marketing for webshop-ejere

Jeg møder ofte frustrerede webshop-ejere, der enten ikke opnår profitabilitet på deres Google Ads eller ikke kan forstå, at SEO skal koste så mange penge uden kortsigtede resultater. Hvis du har udfordringer med at opnå profitabilitet i dine nuværende marketingkanaler, kan affiliate marketing være løsningen for dig. Som den eneste no-cure-no-pay marketing løsning, kan du altid være sikker på at tjene penge ved brug af denne marketingkanal. I dette blogindlæg får du en konkret guide til affiliate marketing for webshop-ejere.

Min betalingsløsning står som kilde til omsætning i Google Analytics

Jeg har haft virkelig mange kunder, hvor deres betalingsløsning står som kilde til omsætningen i Google Analytics.

Mange mindre webshops tænker ikke meget over det, da de sjældent kigger ind i Google Analytics for at se hvordan deres webshop performer, og det er rigtig ærgerligt, da Google Analytics er en guldgrube for din webshop.

Lad mig vise dig i dette blogindlæg, hvordan du kan få mere ud af din Google Analytics med udgangspunkt i problemstillingen med, at din betalingsløsning står som kilde til omsætning i Google Analytics.

FAB: 3 SEO-taktikker til at blive nr. 1 på Google

Hvordan bliver du nr. 1 i Google på de søgeord, som vil øge omsætningen i din webshop?

For et stykke tid siden skrev jeg et indlæg her på DIBS bloggen om, hvordan du identificerer de mest værdifulde SEO søgeord. Dvs. de søgeord som har det største potentiale til at generere omsætning i din webshop. Hvis du nu er kommet dertil, at du har identificeret de mest værdifulde søgeord, så er næste spørgsmål:

5 tips til at gøre din webshop klar til Black Friday

Traditionen med Black Friday bliver stadigt større og mere omfattende i Danmark og i år falder datoen d. 23. november. Danskerne elsker at jage de gode tilbud på nettet og det er derfor en god mulighed for at få masser af kunder i din webshop.

I DIBS følger vi hvert år udviklingen på denne dag (så husk at følge med her på bloggen!) og vi ser altid betydelige stigninger i antallet af online transaktioner – og vi ved fra vores rapport Dansk e-handel 2018, at danskernes onlineforbrug i år når helt op på 133,5 milliarder kroner. Vi forventer med andre ord, at se noget af en online-købsfest på denne dag!

Sådan finder du de mest værdifulde SEO-søgeord ud fra dine Adwords-data

Der er ingen tvivl om, at organisk trafik fra Google er mange penge værd for de fleste webshops.

Har du f.eks. en børnetøjsbutik og ligger nr. 1 på søgeordet Børnetøj, så kan du forvente at få 25% af de 6.900 månedlige søgninger. Med en konverteringsrate på 2% og en gennemsnitsordre på 500 kr., så vil det søgeord alene generere en årlig omsætning på +200.000 kr.

Prøv selv med samme metode at lave en kalkule for de store søgeord i din branche, og du vil få en forståelse for, hvor meget du kan omsætte for med en topplacering i Google.


Influencers kan skabe værdi til din webshop

Noget af det hotteste indenfor salg og markedsføring i øjeblikket er: Influencer marketing.

Definition på influcencer marketing:

Influencer marketing er et virkemiddel, hvor virksomheder og brands bruger personer fra de sociale medier til at sælge og markedsføre produkter og services til influencernes følgere. 

5 tips om Google AdWords til webshops

De fleste danske webshops har efterhånden fundet ud af, at høje placeringer i Google er ensbetydende med mange besøgende. Men hvad skal man satse på for at opnå disse høje og ofte eftertragtede søgeordspositioner?

Skal man først satse på SEO eller AdWords? Det spørgsmål støder vi ofte på i Jaskov Consult ApS, når vi er ude og rådgive kunder. Svaret er, at det kommer an på mange ting, og man derfor ikke kan give et enslydende svar til alle. Dog vil jeg forsøge at komme et svar nærmere.

1: Hvad kommer først - AdWords eller SEO?

Et spørgsmål vi ofte støder på, når vi er ude og rådgive virksomheder.