5 tips til at gøre din webshop klar til Black Friday

Traditionen med Black Friday bliver stadigt større og mere omfattende i Danmark og i år falder datoen d. 23. november. Danskerne elsker at jage de gode tilbud på nettet og det er derfor en god mulighed for at få masser af kunder i din webshop.

I DIBS følger vi hvert år udviklingen på denne dag (så husk at følge med her på bloggen!) og vi ser altid betydelige stigninger i antallet af online transaktioner – og vi ved fra vores rapport Dansk e-handel 2018, at danskernes onlineforbrug i år når helt op på 133,5 milliarder kroner. Vi forventer med andre ord, at se noget af en online-købsfest på denne dag!

Mænd vs. kvinder – sådan handler vi online


Den danske e-handel når i 2017 nye højder med en omsætning på intet mindre end 83.8 milliarder kroner. Det er en stigning på 19% sammenlignet med 2016, og ser man 5 år tilbage er det en tilvækst på hele 78%. Tendensen er ikke til at tage fejl af, og ser man på de forskellige aldersgrupper er der heller ingen tvivl – de fleste danskere handler på nettet. 

10 tips til en vellykket Black Friday

Black Friday er efterhånden en fast tradition både offline og online. Men hvor stammer dagen fra, og hvordan kan du udnytte den store shoppedag i din webshop? Hvad skal der til for, at du får en bid af den øgede omsætning i år? Det fortæller vi dig meget mere om her.

Rejsebranchens mest oversete vækstmulighed

Har du læst vores e-handelsrapport de seneste år, eller arbejder du selv i rejsebranchen, er det tydeligt, at der de seneste år er sket en udvikling, i måden danskerne køber og ”bruger” rejser på. Ser vi bare nogle år tilbage, kan mange sikkert huske at have købt charterrejser til de græske øer, men efterhånden som rejsebranchen har udviklet sig, er det blevet mere og mere normalt at ville skræddersy sin egen rejse – og endda have flere destinationer undervejs.

Danskerne handler mobilt - hvad betyder det for din webshop?

Den mobile e-handel nærmer sig 50%, og forbrugernes krav til webshops stiger kontinuerligt. Det er ikke længere kun de unge som benytter sig af mobilen når de handler, også de ældre segmenter er kommet på banen og i 2016 så vi den største stigning i mobil e-handel blandt de 55-65 årige – en stigning på ikke mindre end 10%.

Udsalg eller ej? Tænk på dette inden du går i gang

Med Black Friday og julehandlen overstået, er det tid til at kigge på januarudsalget. Vi har allerede givet tips til hvordan du kan optimere din webshop til Black Friday, og opfordrede til at være med, så ikke dine konkurrenter løb med alt salget – men gælder dette også for januarudsalget? Her er nogle overvejelser du bør gøre dig, før du starter dit januarudsalg.

BLACK FRIDAY - SÅDAN GIK DET

Black Friday har for alvor fået fat i de danske forbrugeres pengepunge - både online og offline.  Allerede fra kl. 22:00 torsdag aften, var der en stigning i antallet af transaktioner online, og flere webshops bukkede under grundet antallet af besøgende omkring midnat. Da den fysiske handel åbnede fredag morgen, var der også lange køer i flere butikker og landets storcentre havde rigeligt at lave.  

3 ting du skal vide om de danske online-forbrugere

Det kan være fristende at kigge på nye markeder for at øge omsætningen i din webshop, men har du egentlig fået nok ud af det danske marked? For at optimere din omsætning, er det vigtigt at du forstår forbrugerne på det marked du befinde dig på. Det danske online-marked består af ikke mindre end 89% af de 15-74 årige, og omsætningen i markedet stiger med høj fartHer kommer 3 vigtige fakta, som måske kan hjælpe din omsætning til at stige.